דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין פלילי תפקיד כללי 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1876 פעמים ]

 

הסיוט של כל אזרח שומר חוק הוא שיום אחד, איך שהוא, הוא יסתבך עם המשטרה ורשויות החוק, יואשם בעבירה פלילית וייאלץ לשכור עורך דין פלילי . המושג הזה, עורך דין פלילי זה משהו שאנחנו נהנים לקרוא עליו בספרי מתח או לראות בטלוויזיה ובקולנוע, אבל אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להיות לקוח של עורך דין פלילי.

 

יחד עם זאת, במידה והסתבכת בצורה כל שהיא והרשויות מייחסות לך עבירה פלילית, דע כלל חשוב – ככל שמהר לשכור עורך דין פלילי מהר יותר, כך הסיכוי שלו להציל אותך מעונשים כבדים גבוה יותר. במקרים מסוימים, תלוי בנסיבות, עורך דין פלילי טוב אף יצליח לבטל את האישום, למנוע העמדה לדין ואף למחוק את הרישום הפלילי מתיקי המשטרה.

אחוז ההרשאות בישראל במשפט הפלילי הוא בין הגבוהים בעולם. המשפט הפלילי כולל בתוכו עבירות מין, עבירות אלימות ובתוכן תקיפות, מקרי אונס, הטרדות מיניות ומקרי רצח, גרימת מוות ברשלנות והריגה, וגם עבירות צווארון לבן שהן עבירות מסוג הלבנת הון, סחיטה באיומים, מתן או קבלת שוחד ושיבוש הליכים.

עורך דין פלילי טוב מתמחה בדרך כלל בסוג מסוים של עבירות פליליות, זאת אומרת – רק עבירות צווארון לבן, או רק עבירות בעלות אופי מיני וכן הלאה. כמובן שעורך דין פלילי יכול וצריך להתמצא בכל התחומים הללו.

תפקידו של עורך דין פלילי לא מתחיל רק בליווי הלקוח מההתחלה. לעיתים עורך דין פלילי נשכר על ידי הלקוח במהלך ההליכים או בתום ההליכים, אז עליו יהיה לייצג את מרשו בועדות ערער למיניהן, וועדות שחרורים, בקשת מחילה או מחיקת רישום פלילי. עורך דין פלילי יכול להתחיל את הייצוג המשפטי בכל שלב, אך כמו שאמרנו, טוב יהיה אם הוא ילווה את התיק מתחילתו ורצוי שיהיה זה אותו עורך דין פלילי.

התפקיד המרכזי של עורך דין פלילי הוא לגבש ולתכנן את האסטרטגיה המשפטית הטובה ביותר, שלה הסיכוי להביא לתוצאות הטובות ביותר עבור לקוחו, אם מבחינת רמת חומרת העונש או אם מבחינת השגת הסכם טיעון בעת הצורך. לשם תכנון האסטרטגיה עורך דין פלילי צריך להיות ותיק ובעל ניסיון עשיר בתחום התמחותו.

לפני שניגשים לבחור עורך דין פלילי, מומלץ מאוד לערוך בדיקת שוק, בדיקת היסטוריה משפטית של עו"ד המועמד. ישנם עורכי דין המעניקים פגישת ייעוץ בחינם. בפגישות כאלו ניתן לתהות על קנקנו של עורך דין פלילי ולבדוק את רמת התאמתו אליך.

עורך דין פלילי בדרך כלל יחזיק, למעט בתואר במשפטים כמובן, גם בהתמחות מסוימת בתחום הקרימינולוגיה, שם, בין השאר, למד עורך דין פלילי על נסיבות תולדות העבריין, מאפייני שירות מבחן, עבודה עם בגירים וקטינים, מהות החוק כלפי קטינים וכו'.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב